2012. január 10., kedd

Margó Zserbó

Anyósoméknál voltunk, mert Életem Szerelme autót szerelt:D Addig én gondoltam hasznosítom magam. Sütöttem zserbót.  Ez volt életem első zserbója. Amikor néztem recepteket nekem Bódi Margójé tetszett, nem döntöttem rosszul, mindenkinek nagyon ízlett, még Sógornőmnek is aki nem is szereti a zserbót. Jó puha a tésztája és jó ötlet benne, hogy van egész dió is benne.
Recept:
Tészta:
1kg liszt
2-3dkg élesztő
2 doboz tejföl
1cs sütőpor
20dkg cukor
1 1/2 Rama margarin
pici só
1dl tej
2 tojás

Töltelék:
1/2kg darált dió
20dkg egész dió
1 üveg meggylekvár
1dl rum
5cs vaníliás cukor
2dl tej
1 csomag fahéj
1citrom reszelt héja
3ek cukor
2ek kakaópor

Tetejére:
3 tábla csoki


Elsőként a tölteléket készítem el. Egy tálba beleteszem a darált diót, a vaníliás cukrot, a kakaóport, a citromhéjat, a cukrot és összekeverem. Félreteszem. Közben beáztatom az egész diót rumba, kevés cukorral és a fahéjjal. Hagyom állni, hogy az ízek jól összeérjenek.Elkészítem a tésztát. A lisztet egy kevés sóval, a margarinnal, a sütőporral, egy kávéskanál fahéjjal, a cukorral jól összemorzsolom.Az élesztőt kevés tejen megfuttatom, majd ráöntöm a tésztára. Beleteszem a tejfölt, a tojás sárgáját és egy lágy, könnyű tésztát gyúrok belőle. Ráteszem a lisztezett deszkára és 3 egyenlő részre osztom.Letakarom és hagyom pihenni.
A két decitejet felforralom, majd beleöntöm a rumos-fahéjas diót.Öt-hat percig hagyom összefőni, majd leveszem a tűzről és egy maréknyi darált dióval besűrítem.
Egy tepsit kikenek, az egyik tésztát kinyújtom és a tepsi aljára helyezem. Megkenem lekvárral, majd a darált dióval egyenletesen megszórom,  hogy egy cm vastag tölteléket kapjak. Megszórom a rumos diófelével. Kinyújtom a második tésztát, ráteszem és ugyanígy rétegzem. Kinyújtom a harmadik tésztát és avval befedem.Villával megszurkálom és 180 fokra előmelegített sütőben 30-35 percig sütöm.
A csokikat gőz fölött felolvasztom fél dl tejjel és rákenem a süti tetejére.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése